Direct naar inhoud

Veelgestelde vragen

Hieronder zijn antwoorden te vinden op veel voorkomende vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons.

  • Wat is discriminatie?

    Ongeoorloofd onderscheid of ongelijke behandeling op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, leeftijd, seksuele geaardheid of op welke grond dan ook is niet toegestaan.

  • Wat is sociale veiligheid?

    Je beschermd voelen tegen het gedrag van andere mensen, waarin een uitgaansgelegenheid een plek is waar mensen zich gezien, gehoord, gekend en welkom voelen om wie ze zijn.

  • Heeft een melding maken wel zin?

    Doe altijd melding bij ons als je je onterecht geweigerd voelt aan de deur van een Rotterdamse uitgaansgelegenheid. Wanneer wij diverse meldingen krijgen over een bepaalde horecaonderneming zullen wij onderzoeken wat er zich aan de deur van de horecaonderneming afspeelt. Ook zullen wij met de eigenaar in gesprek gaan.

  • Welke mogelijkheden zijn er om te melden?

    De makkelijkste manier is om het meldformulier via de website in te vullen. Wij nemen dan binnen twee werkdagen contact op. Ook kan er melding gemaakt worden door een mail te sturen naar info@paneldeurbeleid.nl of door te bellen naar 010-4113911.

  • Wat gebeurt er met een melding?

    Alle meldingen worden geregistreerd. Jij als melder bepaalt de rest. Wil je met de horecaondernemer in gesprek? Dat kan. Wij regelen binnen twee weken een bemiddelingsgesprek. Het komt ook wel eens voor dat een melder niet met de horecaondernemer in gesprek wil. In dit geval registreren we de melding. Bij meerdere serieuze meldingen zullen wij een onderzoek starten.